مذاکرات موسوی و...   2009-06-23 12:48:04

مذاکرات موسوی و اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه عملیه قم

سه‌شنبه, ۰۲ تیر | ۸:۲۶ قبل از ظهر

اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه عملیه قم و میرحسین موسوی صبح روز دوشنبه دیدار و درخصوص مسایل جاری کشور گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، در این دیدار درباره تخلفات انتخاباتی و پیگیری حقوق مردم و تعرضاتی که به جمعیت های معترض مردمی شده و موجب قتل و جرح مردم بی گناه شده است و همچنین مساله بازداشت شدگان، مذاکراتی صورت گرفت.



تهدید به اشغال سفارت بریتانیا در تهران

سه‌شنبه, ۰۲ تیر | ۱۱:۴۴ قبل از ظهر

اسماعیل طهمورثی، سخنگوی یک گروه موسوم به «جنبش دانشجویان جهان اسلام»، سفارت بریتانیا در تهران را تهدید به اشغال کرد.

خبرگزاری فارس به نقل از اسماعیل طهمورثی نوشت که این گروه قرار است امروز سه شنبه در مقابل سفارت بریتانیا «به منظور تعطیلی این سفارت» تجمع کنند.

طهمورثی از روز دوم تیر ماه به عنوان «۱۳ آبان دیگری برای دانشجویان ایرانی» نام برده است.

روابط عمومی وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که هیچ مجوزی برای تجمع روز سه شنبه تشکل های دانشجویی در برابر سفارت بریتانیا صادر نشده است.

برخی منابع خبری می‌گویند وزارت خارجه بریتانیا قصد دارد کارمندان سفارت خود را از ایران خارج کند.

وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به بروز درگیری‌های خشونت‌آمیز در ایران، احتمال بروز خشونت بیشتر وجود دارد.

با این حال بیانیه وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده است که نیازی نیست که از بریتانیایی‌ها خواسته شود ایران را ترک کنند، اما به شهروندان خود توصیه کرده که از سفر غیرضروری به ایران پرهیز کنند.

رویترز به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا نوشت: خشونت‌های پیگیر، تأثیر چشمگیری بر خانواده‌های کارمندان سفارت ما در تهران داشته‌است که قادر به زندگی عادی خود نیستند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه بریتانیا، فعلا اعضای خانواده کارمندان سفارت این کشور در تهران تا زمانی که اوضاع بهبود پیدا کند، از ایران خارج می‌شوند.

دولت بریتانیا پنج‌شنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) اعلام کرد که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران در بریتانیا را مسدود کرده ‌است.

رسانه‌های بریتانیایی این اقدام دولت خود را با تحریم‌های بین‌المللی در برابر برنامه هسته‌ای ایران مرتبط دانسته‌اند.

سرنوشت سفرا

مقام‌های ایرانی در روزهای گذشته کشورهای غربی از جمله بریتانیا را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرده‌اند و احتمال داده‌اند که شماری از سفرای غربی از ایران اخراج شوند.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز دوشنبه در یک نشست خبری، دولت‌های غربی را به «حمایت از اغتشاشگران» متهم کرد.

دولت بریتانیا اتهام دخالت در امور داخلی ایران را رد کرده است و به گفته دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا، «ایران می‌کوشد تا کشمکش بر سر نتیجه انتخابات را به نبرد با جهان خارج تبدیل کند.»

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه از اعضای خود خواست که برای اعتراض به اتهامات مطرح شده توسط ایران علیه این کشورها، سفرای ایران در پایتخت‌های اروپایی را احضار کنند.



نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات